مصاحبه آرشیو خبر ها
الکس دل پیرو: روزی رکوردها شکسته میشوند، می توانم الهام بخش بازیکنان باشم

الکس دل پیرو: روزی رکوردها شکسته میشوند، می توانم الهام بخش بازیکنان باشم

کاروان بیانکونری یووه در لوس آنجلس مهمان ویژه و یا شاید میزبان محبوبی را در کنار خود می دید، الساندرو دل پیرو، کاپیتان و اسطوره دوست داشتنی یوونتوس که سالهاست در این شهر زندگی می کند به استقبال تیم و برخی از هم تیمی های قدیمی خود رفت و از نزدیک شاهد تمرینات و نحوه آماده سازی تیم سابق خود بود.

 

به نظر میرسد این روز نیز همانند روز حضور و بازگشت اله بعد از ده سال به ورزشگاه یووه روزی بود که الکس و یووه را کمی بیشتر از قبل بهم نزدیک و داستان و زندگی این عشق دوطرفه میان شان را تکرار کرد، هر چند که همچنین هیچ اثری از حضور اسطوره در بخش های مدیریتی و یا مشارکت در حوزه مربیگری میان او و یووه دیده نمیشود.

 

الکس دل پیرو در گفت و گویی نظر و برداشت خود را از یووه بیان کرد که با هم گوشه هایی از آن را می خوانیم.

 

یووه در لوس آنجلس

 

خیلی خوشحالم که اینجا هستند با توجه به گرمای شهر تورینو حالا اینجا در هوای تازه و بهتری تمرین می کنند. بسیار خوشحالم که دوستان ام را دوباره در این مرحله حساس و هیجان انگیز پیش از امادگی فصل می بینم. روز گذشته از تمرینات بسیار لذت بردیم.

 

نقش خودتان را در کدام بازیکن می بینید

 

من به این مسئله فکرنمی کنم، به بازیکنانیی که مرا جذب می کنند فکر می کنم و برایم جذاب هستند. کسانی که می توانند کارهای متفاوتی انجام دهند و نکات و هنر قابل قبول تری را در فوتبال ارائه دهند. ما از یووه و پسران ویژه و شگفت انگیزی صحبت می کنیم، در این تیم ذهن من به کیه زا و نمایش و علمکرد مناسب اش در این فصل برمی گردد و برای او آرزو می کنم هر چه زودتر از بند اسیب دیدگی رها شود و با بهترین فرم و امادگی کامل به ترکیب برگردد. اما ولاهوویچ مرا شدیدا تحت تاثیر قرار داده و یا کوادرادو و بونوچی. می دانید ماندن در مسیری که یووه می خواهد آسان نیست اما انها تمایل و ویژگی های انجام این کار را دارند.

 

بونیپرتی

 

من همیشه او را با احترام و محبت بسیار زیادی به یاد می آورم. از اولین ملاقات مان و بعد شناخت خانوادگی مان، از نحستین پیشنهاد برای حضورم در یووه، ملاقات زیاد طول نکشید در نزدیک خانه ما با هم اشنا شدیم. او به مانند اسطوره یوونتوس به همه ما معنای این تیم و بودن در یووه را فهماند.

 

از چه کسی الهام گرفتید

 

زمانی که بچه بودم تلویزیون نبود، برنامه نود دقیقه ای بود که کلیپ ها را نشان می داد و من همیشه از انها متنفر بودم، چیز زیادی برای الهام گرفتن وجود نداشت. مطمئنا شما به دنبال نمادها و الگوها برای الهام گرفتن می روید و برای من شماره ده یووه، پلاتینی به عنوان الگو و مرجع همانند بت برای من بود.

 

دی ماریا

 

یک خرید فوق العاده با ویژگی های باورنکردنی. او کیفیت و شخصیت قابل احترام و قابل توجهی دارد و این خود به ویِژگی های موثر او می افزاید. در کنار یک گذشته درخشان همراه با تجربه و جام های بسیار که از او از یک بازیکن باتجربه و برتر ساخته است. بنابر این چیزی بهتر از این وجود ندارد، با او ملاقات کردم و باعث شد آنچه که فکر کردم را تایید کند.

 

راز پیر نشدن

 

چگونه این کار را انجام می دهم؟ نمی دانم! کم اما تمرین می کنم، تمایل دارم که بیشتر تمرین کنم اما سفرها زیاد هستند و در این بخش بهم کمک نمی کنند.

 

شرایط تیم

 

شرایط را خوب دیدم هر چند که کمتر از یک ساعت شاهد تمرینات بودم، اسان نیست که هر روز بتوانم اینجا باشم اما تمرکز تیم و آمادگی خوبی را دیدم، هر چند که در طول رقابت حفظ تمرکز کار آسانی نیست اما در حال حاضر در حال تمرین و امادگی هستند و شرایط شان خوب است.

 

فاجولی و میرتی

 

از این دو بازیکن خوشم می اید و نحوه بازی و کیفیت انها را می پسندم، آینده و چشم انداز خوبی را برای انها می بینم و امیدوارم تا جایی که می توانند از بازی در کنار بازیکنان بزرگ یووه تجربه کسب کنند.

 

گل به لاتزیو در فصل 2012

 

آن ضربه ایستگاهی! با اندره آ پیرلو چه در یووه و چه در تیم ملی هماهنگی کامل داشتیم و می توانستیم در یک لحظه همدیگر را درک کنیم. در آن بازی به هم نگاه کردیم، من گفتم من شوت خواهم زد و به من گفت البته، برو. لحظه ای که میان دو نفر احترام کامل برقرار میشود.

 

رونالدو

 

همراه او روزهای خوبی را پشت سر گذاشتیم، امدن او دستاوردهای تازه ای همراه داشت، میل به پیشرفت، به چالش کشیده شدن و الهام بخشی او. من چند بار با او ملاقات داشتم و در مورد برخی مسائل صحبت کردیم. او نیز چنین برداشتی داشت. وقتی کسی مانند او می آید نمی توانی برای شکست او صبر کنید اما با احترام گذاشتن و یادگیری از او. او یک قهرمان فوق العاده قوی ست که وقتی وارد زمین میشود ترسناک است و وحشت برای رقیب می اورد.

 

بهترین همکار

 

خب با شرکت ها و افراد زیادی کار می کنم و ارتباط داریم اما با یکی بیشتر از همه شوخی می کنیم و آن دی لیویو است. ما در پادووا بازی می کردیم و با همه چیز شوخی می کردیم. باهم دوست و برادریم، رابطه ای فراتر و متفاوت تر. در آن سالها همراه لیگ قهرمانان تیم و بازیکنان در سطح بالا و خاصی بودند و یکی زود مرا در کنار خود پذیرفتند. تاکیناردی، ویالی، باجو، ترزگه، بونوچی، کیه لینی، بوفون و مارکیزیو و باید همچنان ادامه دهم چون نام هایی را فراموش می کنم به هر حال در کنارشان پیروزی های زیاد و شیرین در کنار برخی شکست های تلخ را تجربه کردیم و خاطرات زیادی را همراه انان به اشتراک گذاشتم.

 

حضور در میان بزرگان فوتبال

 

فکر میکنم مسیر بی نظیری را سپری کردم حتی به خاطر اتفاقاتی که در سری ب افتاد. من بسیار افتخار می کنم و از تمام انتخاب هایم بسیار خوشحالم و البته از تمام این سالها و تجربیاتی که زندگی کردم. این رویدادها زیباترین چیزهایی که همراه خودم دارم. روزی رکوردهای من شکسته خواهد شد و اگر روزی این رکوردها شکسته شود خوشحال خواهم شد زیرا آنها برای بهبود یافتن و شکسته شدن ساخته شده اند و من می توانم الهام بخش باشم.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: